Friday, March 18, 2011

~ penantian itu menyeronokkan.

Sedang menunggu giliran untuk pulang ke bumi Sahara. Azamku, mahu mengaut sebanyak mungkin kekuatan pemuda mereka. Mahu mencontohi ketabahan dan kesabaran mereka. Sangat bertuah kerana ALLAH swt memilih diriku ke sana. Mahu.. mahu dan mahu. Moga mahuku ini sentiasa diiringi nusrah atau pertolonganNYA.

Gusar juga hati kecilku tatkala mengingatkan tarikh peperiksaan semakin menghampiri sedangkan masih berbaki buku kuliah yang tidak dibeli. Yakin dengan perancanganNYA itu yang terbaik.

Cuti ”ops piramid ’ ini memang menyeronokkan. Keinginanku untuk mengikuti program, Alhamdulillah terlaksana. Saya memang suka program. Kerana di situ saya dapat mengenal mereka yang bersemangat dan berketrampilan, di sana saya banyak belajar banyak perkara malahan dapat berkenalan dan mengeratkan ukhwwah. Seronok..seronok.. saya rindu akhwat yang banyak membantu dan menguatkan saya.. saya bahagia di dampingi mereka yang bersemangat dan berakhlak mulia.

Cuti kali ini juga membantu mempertautkan ikatan kami sekeluarga. Apatah lagi dapat bersantai bersama pak cik sekeluarga. Memang menyeronokkan. Berkelah di air terjun Bukit Berapit ~ memang nak sangat pergi mandi air terjun, Alhamdulillah terlaksana juga.. berjalan –jalan di Zoo Taiping. . BBQ ramai- ramai.. Kenangan yang sangat bermakna.

Bagi saya, sesibuk mana pun kita, masa bersama keluarga dan sanak –saudara perlu di jaga. Masa bersama adalah masa terbaik untuk mengeratkan hubungan sesama kita. Bak kata pepatah ~ yang jauh kita dekatkan.. yang dekat kita mesrakan..

~ masa itu perlu di cari bukan mencari.~

Saya sangat menghargai masa bersama insan sekeliling saya walau seketika tapi sangat bermakna..

~cuti itu menarik jika kita pandai manfaatkan malah makin berkualiti jika kita sandarkan setiap detik masa bersama keranaNYA..

No comments: